Köpvillkor

Köpvillkor

Om Din Gårdsbutik Online UF

Vi är glada att ha dig här! Vårt företag har sitt säte i Ullared. Om du vill komma i kontakt med oss, skicka gärna ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt ärende och kontaktuppgifter, så återkommer vi inom kort.

Beställning

När du slutför din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller alla viktiga uppgifter om dina produkter, priser, faktureringsadress och leveransinformation. Om du upptäcker några fel i orderbekräftelsen, kontakta oss omedelbart via e-post på [email protected].

Leverans

Leveranser sker endast på utsatta dagar så görs bestälingen en dag innan utsatt utkörningsdag så får du dina varor annars kommer den med nästa leverans. Om det skulle uppstå förseningar i leveransen, utan att vi har informerat dig om längre leveranstider, ber vi dig att kontakta oss via e-post på [email protected].

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar som kan orsakas av förändringar från våra leverantörer, feltryck i prislistan eller andra felaktigheter, och vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid behov.

Ångerrätt

Som kund har du en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

5.1 Användning av ångerrätt

För att utnyttja din ångerrätt, meddela oss via e-post på [email protected]. I ditt meddelande ska du inkludera ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor retur gäller. Produkterna bör returneras inom 14 dagar efter ångermeddelandet, och du ansvarar för returfrakten. Varorna ska skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Observera att vi kan dra av en summa motsvarande värdeminskningen om produkten har använts eller skadats.

5.2 Undantag från ångerrätt

Ångerrätten gäller inte för:

  • Förseglade produkter som brutits av dig av hälso- eller hygienskäl.
  • Förseglade ljud- eller bildupptagningar där förseglingen brutits.
  • Specialtillverkade produkter anpassade för dig.
  • Tjänster som påbörjats med ditt samtycke utan ångerrätt.
  • Livsmedel och lösnummer av tidningar.

Reklamation och Klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas. Om du mottar en skadad eller felaktig vara åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara, och meddela oss så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

6.1 Reklamationsprocess

Vid reklamation, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller erbjuda en liknande produkt, kommer vi att återbetala dig enligt gällande lagar. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Observera att vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer om varan inte bedöms som felaktig.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador orsakade av produkten. Vi ansvarar inte för förseningar eller fel på grund av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikter, bränder, krig eller myndighetsbeslut. Vi ansvarar inte heller för ändringar av produkter eller deras egenskaper som gjorts av leverantörerna.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och slutförsäljning. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, eftersom färgskillnader kan förekomma beroende på skärm och fotokvalitet.

Information om Cookies

Enligt lagen om elektronisk information informerar vi om att cookies används på vår webbplats för att förbättra din användarupplevelse. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Du kan ställa in din webbläsare för att neka cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos Din Gårdsbutik Online UF accepterar du vår dataskyddspolicy. Vi värnar om din integritet och samlar endast in de uppgifter som behövs för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

10.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som kan hänföras till en fysisk person, direkt eller indirekt.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att hantera din beställning lagrar vi ditt namn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik. Uppgifterna lagras så länge vi har en rättslig grund för att behandla dem, exempelvis för att fullfölja avtalet.

10.3 Rättslig grund

Dina personuppgifter behandlas för att fullfölja avtalet vid köp. Marknadsföring och kampanjer sker endast efter ditt samtycke.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

  • Betalleverantör: Vid köp delas information med vår betalleverantör för att genomföra köpet och skydda mot bedrägeri.
  • Fraktbolag: För att kunna leverera dina beställningar delar vi namn och adressuppgifter med fraktbolaget.
  • Nyhetsbrev: Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas dina uppgifter med vår leverantör för utskick.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss.

10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att begära rättelse av felaktig eller bristfällig information.

10.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst begära att dina uppgifter raderas, med vissa undantag för lagstadgade förpliktelser.

10.8 Ansvarig för dataskydd

Din Gårdsbutik Online UF ansvarar för hantering och lagring av personuppgifter i webbutiken.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder säkerhetsåtgärder som SSL/TLS för att skydda dina personuppgifter och arbetar med en svensk plattform, Quickbutik AB.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra villkoren. Ändringar publiceras på vår webbplats och anses accepterade vid beställning eller besök.

Tvist och Lagval

Om en tvist inte kan lösas genom dialog med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. För boende i andra EU-länder kan klagomål lämnas via EU-kommissionens plattform för medling i tvister. Vi följer beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvister tolkas enligt svensk rätt och lag.